Pozycjonowanie wizytówek Google – czym jest Google Moja Firma i dlaczego ma znaczenie dla SEO?

Posiadasz biznes z lokalem stacjonarnym i planujesz rozwinąć swoją markę w internecie? Koniecznie dowiedz się, czym jest Google My Business! Jest to wspaniała okazja, aby zwiększyć widoczność swojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedz się, jak wygląda pozycjonowanie wizytówek Google i jak duże ma znaczenie w budowaniu mocnego wizerunku online.

Dlaczego Twoja firma musi znaleźć się w sieci?

Współcześnie strona internetowa jest absolutnym minimum dla osób pragnących rozwijać swoją działalność. Jednak jej stworzenie to jeszcze za mało, aby móc cieszyć się większą liczbą klientów oraz wzrostem zysków. Dzięki dobrze zoptymalizowanej witrynie:

 

  • ułatwiasz dostęp do informacji,
  • wyprzedzasz konkurencję,
  • stajesz się ekspertem.

Google Moja Firma (GMB)

Jest to w pełni bezpłatne narzędzie, które pozwala stworzyć elektroniczną wizytówkę będącą znakiem rozpoznawczym firmy. Wizytówka służy do komunikacji z robotami wyszukiwarek oraz potencjalnymi klientami, dlatego tak ważne jest umieszczenie tam nazwy firmy, adresu, numeru telefonu, godzin otwarcia, zdjęć czy adresu strony internetowej. 

Korzyści z posiadania wizytówki

  • poszerzenie grona odbiorców,
  • ułatwienie dostępu do oferty,
  • dostępność 24/7 przez cały rok,
  • budowanie zaufania i autorytetu w sieci,
  • zwiększenie szans dotarcia do klientów przyjezdnych i turystów,
  • zaoszczędzenie czasu.

Dodatkowe funkcje wizytówki

Wyszukiwarka pozwala również na wykorzystanie atrybutów do profilu firmy, dzięki którym możesz wpływać na poziom UX klientów. Ponadto Google w ostatnim czasie wprowadził możliwość obserwowania wizytówek przez odbiorców, dzięki czemu są oni na bieżąco z ofertą i nowościami. Za pośrednictwem e-wizytówki możesz linkować bezpośrednio do strony głównej. Wizytówka GMB jest również powiązana z Mapami Google, co jest szczególnie ważne pod kątem wyszukiwań „blisko mnie”.

Nie zapomnij o znaczeniu opinii i komentarzy. Są one brane pod uwagę w kontekście oceny E-A-T, czyli czynników związanych z eksperckością, autorytatywnością oraz zaufaniem. Komentarze i opinie to także wsparcie dla marketingu szeptanego, a dodatkowo dają one możliwość komunikacji między użytkownikami sieci.

Wykorzystaj pozycjonowanie wizytówek Google

Aby stworzyć własną wizytówkę, nie potrzebujesz specjalistycznej wiedzy, wystarczy kilka drobnych wskazówek. Pamiętaj, że najważniejsze jest pierwsze wrażenie – zwłaszcza w sieci, gdzie tradycyjne sposoby komunikacji i dystrybucji treści się nie sprawdzają. Pozycjonowanie wizytówek Google sprawia, że stajesz się dostępny dla klientów. Zacznij więc łączyć biznes offline z online!

Zobacz również