Pozycjonowanie PrestaShop w kontekście lokalnego SEO. Dlaczego warto? 

Jednym z trendów, który coraz mocniej się rozwija jest lokalne SEO, czyli praktyki skierowane do właścicieli lokali stacjonarnych z wybranych miast. Przenoszą oni swoje biznesy do świata online, aby uzyskać większą grupę odbiorców, a także wesprzeć swoje działania promocyjne. 1 na 3 klientów zanim wyjdzie z domu, sprawdza stronę internetową sklepu. Warto więc o niego zadbać. Dlaczego pozycjonowanie prestashop jest tak ważne i na jakie elementy zwracać uwagę? Czas dowiedzieć się więcej na ten temat! 

O co chodzi w SEO?

Search Engine Optimization to działania polegające na nawiązaniu nici komunikacji z przeglądarką, tak aby poprawić widoczność swojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. Celem jest zdobycie wysokiej pozycji rankingowej, abyśmy byli jak najbardziej widoczni dla potencjalnych odbiorców.

 

Pozycjonowanie PrestaShop może spokojnie wykorzystać potencjał lokalności. Zadania i cele są te same, jednak zmienia się grupa klientów. Są oni znacznie bardziej sprecyzowani, a my musimy poznać ich intencje i potrzeby. Dodatkowo powinniśmy wziąć pod uwagę studentów, przyjezdnych, turystów. To nie lada wyzwanie!

Dlaczego warto zwrócić uwagę na lokalne SEO? Pozycjonowanie bez tajemnic!

Jeśli wciąż nie czujesz się przekonany do przeniesienia biznesu w świat wirtualny, oto kilka faktów, które Cię do tego zachęcą.

 

  • 80% wyszukiwań lokalnych jest konwertowalnych, czyli kończy się zakupami w sklepie stacjonarnym.
  • Prawie 50% zapytań z całego internetu dotyczy lokalnych firm i sklepów.
  • Połowa klientów odwiedza sklep w ciągu jednego dnia od wyszukiwania.
  • Coraz więcej osób korzysta z opcji wyszukiwań „blisko mnie” – warto więc stać się widocznym. 
  • Dodatkowo 1 na 3 osoby poszukuje informacji w sieci, zanim wybierze się w dane miejsce.

Jak wygląda proces optymalizacji? Najważniejsze elementy

SEO składa się z dwóch filarów: działań on-page (w technicznej strukturze strony) i off-page (poza nią, wspierających promocję). Aby uzyskać najlepsze efekty, musisz sięgnąć do obu. Zwróć więc szczególną uwagę na:

SEO on-page

  1. słowa kluczowe,
  2. meta tagi,
  3. nagłówki,
  4. adres URL,
  5. układ i interfejs strony,
  6. treść,
  7. multimedia,
  8. linkowanie wewnętrzne,
  9. prędkość ładowania się witryny,
  10. mobilność i responsywność.

SEO off-page

  1. link building (atrybuty linków, znaczniki, pochodzenie, jakość),
  2. media społecznościowe,
  3. blogosferę,
  4. wirtualną wizytówkę Google My Business i NAP,
  5. reklamy PPC, artykuły sponsorowane, landing page.

 

Dodatkowo pozycjonowanie PrestaShop musi zwracać uwagę na wydarzenia sezonowe oraz słowa i hasła kluczowe wykorzystujące lokalny charakter miejski. Odbiorcy poczują, że oferujesz im spersonalizowane usługi. Dziś konsumenci wymagają znacznie więcej, pamiętaj o tym.

Podsumowanie 

Pozycjonowanie PrestaShop jest jednak długotrwałym procesem, którego efektów możemy spodziewać się dopiero po kilku miesiącach. Jeśli nie czujesz się na siłach odnośnie opisanych działań SEO wykorzystaj pomoc agencji, dzięki której unikniesz potencjalnych błędów oraz zyskasz dostęp do specjalistycznych narzędzi, niedostępnych podczas samodzielnej optymalizacji. 

Zobacz również