Jakie dętki rolnicze wybrać?

Tak jak każda inna, opona rolnicza podlega naprawie. Należy jednak zauważyć, że w celu poprawy właściwości przyczepności i przejezdności w warunkach pracy na polu, w oponach do maszyn rolniczych ustawia się dość niskie ciśnienie, w wyniku czego opona staje się bardziej elastyczna. W takim przypadku, w przypadku znacznego uszkodzenia nici kordu, może dojść do odklejenia się tynku naprawczego, a w konsekwencji do naruszenia szczelności koła. Niemniej jednak naprawa jest możliwa i wskazana. W tym przypadku, dla dalszej eksploatacji naprawionej opony, konieczne jest dodatkowo zamontowanie dętki wewnętrznej.

Dętki rolnicze – ważne informacje

Opony ciągnikowe z dętkami to bardziej tradycyjne rozwiązanie. W tym przypadku dętka – posiadająca swój własny zawór – jest umieszczona wewnątrz opony. Ze względu na limity elastyczności promieniowej i całkowitej określone dla każdego rozmiaru opony, dętka musi idealnie pasować do wnętrza osnowy. Jeśli dętka jest zbyt duża, może się zagiąć i doprowadzić do przedwczesnego uszkodzenia. Jeśli dętka jest zbyt mała, może zostać nadmiernie rozciągnięta, a tym samym zwiększyć prawdopodobieństwo rozdarcia i obniżyć jakość uszczelnienia. Koszt opon i dętek stanowi od 10 do 15% kosztów utrzymania floty pojazdów w przedsiębiorstwie rolniczym. Trwałość i niezawodność opon zależy nie tylko od jakości ich wykonania, ale także od prawidłowej eksploatacji, przechowywania i terminowej naprawy. Ponieważ opony do maszyn rolniczych są eksploatowane w dość trudnych warunkach, ryzyko ich uszkodzenia jest dość duże. Dętki rolnicze powinny być pozyskiwane od sprawdzonych producentów.

Zobacz również